vrijdag 26 juli 2013

Camp #1

Gezichten die moe zijn, zere voeten en alleen maar Engels. Dat is waar het kamp in Northfield, Vermont voor staat. Het is echt een gezellig multiculturele boel en ik ga nu meer vertellen over wat we hier nou precies doen en gedaan hebben.




Nadat mijn Duitse kamergenootje haar telefoon had opgehangen en ik klaar was met het schrijven van mijn blogpost gingen we eten. Wat hebben die Amerikanen toch? Pizza, spring-rolls, brownie, chips enz. Het is eigenlijk om eerlijk te zijn niet heel lekker. Ik snap wel waarom het gemiddelde gewicht hier: overgewicht, is. Na het eten heb ik en nog een paar andere mensen wat rondgehangen op de kampus. Het is zo prachtig hier! Ook hadden we een 'yolo' moment en gingen we van de berg afrollen, hahahaha, ik heb echt nog nooit zo hard gelachen. Rond half 9 was iedereen zo vreselijk moe en gingen we naar bed. Ik viel eigenlijk meteen in slaap. Deze dag was wel echt geslaagd!

donderdag 26 juli 2013

Mijn biologische klok is echt in de war, om 5:54 uur werd ik wakker. Echt vreselijk, dus ik ging maar wat opruimen en FaceTime'n met mijn broertje. Het was een gezellig gesprek, gewoon random en zoals altijd! Na het gesprekje met m'n broertje ging ik ontbijten. Na het ontbijt was er een tijdje niets en hadden we rond half 10 een parade. We liepen per land naar een mega grote hal, en we moesten zoveel mogelijk lawaai maken, dus je hoorde steeds: Holland *3 keer klappen*, Holland *3 keer klappen*. Een mega gezellige boel dus. In die hal aangekomen werden alle leraren, returnees en staff voorgesteld op een hele gezellige manier, me like ^^. Ook alle leraren (26 stuks) deden een soort Harlem Shake, mwuahahhaha. Na de gezellige boel in de hal werden we op High School gesorteerd (in dit kamp heeft iedereen een highschool toegewezen gekregen, ik zit bijvoorbeeld in Lincoln en mijn klas is West). We liepen met onze lerares (Kathy) naar onze homeroom. We deden hier een soort spelletje waarbij we onze naam in het midden van het blad moesten schrijven en 10 woorden die jouw beschrijven eromheen zetten. Dit moesten we met de gene naast je delen en voor de klas presenteren. Ik heb echt een super leuke klas. Nadat we ook nog wat regels en stuff like that hadden besproken was het inmiddels al weer lunch-time, ik heb samen met Emilia uit Zweden geluncht. Ze is zo aardig en we hebben de rest van de middag met elkaar opgetrokken. Na lunch hadden we tot 2 uur niets en daarna kregen we een rondleiding door de campus, whoehoee. Na de mega saaie rondleiding had je de keuze om door te lopen naar het centrum van Northfield. Uhm, bij centrum stel je zelf er niet veel bij voor want het was echt ini-mini. Soort, 5 winkels. We liepen naar de dollar store en ik heb wat dingentjes gekocht. Cola, water, mega blik mountain dew, nerds, peanutbutter m&m's, body mist, mascara. Het waren van die: 1$ dingen.. Nadat we klaar waren in het 'mega grote' centrum liepen we weer terug naar de campus waar we vrije tijd hadden tot het avond eten. Na het avond eten heb ik staan praten met super leuke meisjes en returnees, TJ (de jongen die in het zelfde gastgezin gezeten heeft als ik) en nog een paar knettergekke Duitse meisjes. We hebben gepraat, gelachen en van de berg afgerold. Dat is wel echt de bezigheid nummer 1. Nadat ik me had omgekleed hadden we een klas-meeting en een party. Nouja, party, het was gewoon een soort van heel saai iets. Ik voelde me tijdens zo enorm slecht, heel moe, buikpijn dus ik een aantal andere Nederlands gingen terug naar de kamer. Jahoor, werd ik toen ik echt bijna sliep wakker gemaakt omdat er gecontroleerd werd of we er waren en een returnee moest ook nog wat zeggen. Ik was echt zo boos, want ik wilde gewoons slapen en ik was echt moe gewoon. Dus nadat leuke gesprek-ding mochten we eindelijk naar bed. Gelukkig. Ik sliep vrijwel meteen.

Vrijdag 26 juli

Ik werd wakker rond 6:50 uur en ik ben zo moe, mijn voet doet pijn. Ik heb net ontbeten en ik ga zo naar de klas. Ik heb er zin in, ik ben wel in om iets nieuws te leren!

It's not right, it's not wrong, it's just different!!

Nacinda.




2 opmerkingen:

  1. waaaa Nacin dat is zoooo leuk hee, ik ben zoooo blij dat je het zo leuk hebt!!! houden zo ;) I love you hunn xxxxx Oscartjee p.s. yaay je hebt nerds <3<3<3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Buddy! Wat fijn dat je het zo leuk hebt! Ik mis je, loveyou!
    ps. m'n cadeautje wordt snel opgestuurd, bewaar het met liefde, geluk en mooie herinneringen!

    loveyaa xxx je zusje.

    BeantwoordenVerwijderen