maandag 29 juli 2013

Camp #3

hellowww.



Zaterdag 27 juli

Vanochtend werd ik wakker gemaakt door mijn vader, via de facetime. Pap, geeft niet hoor! Het was ook al tijd om op te staan. Gelukkig was mijn kamergenoot al wakker. We hadden wel pas om 9 uur hoeven te beginnen en het was 7:23 uur, dus had nog een uur langer kunnen slapen. Maar, anyway, om 9 uur begon onze eerste les. We hadden het over dollars, het was interessant, ik snap nu ongeveer de onlogica van de Amerikanen. Toch mis ik wel de euro, die hebben van die mooie kleurtjes. Ook zit ik in een challenge, om 24 uur lang Engels te praten. Het is me niet helemaal gelukt want mijn oma is vandaag jarig, maar die tellen we niet mee! Na de eerste les hadden we ontbijt/lunch en 2 uur 'pauze'. Om half 12 had ik een cheerleading 'training'. Leuk, maar ik ben slecht in onthouden! Het ging van: Goooooo Leopards,
we're nummer, 1 not nummer 2, we're gonna beat the wooooops outa you,
We're want another one,
Just like the other one,
Go leopards go!
En allemaal van dat soort dingen. Nadat dat afgelopen was begonnen de lessen weer. We hadden weer les van die ene Travis, hij geeft dus Current Issues, ik heb het even gevraagd. We hadden het over cultuursverschillen. Het ging over millitary en drugs. De volgende les was weer Geography, dit keer ging het over Boston, wat we gaan doen en wat de high-lights zijn. Ik weet niet, maar iedereen was zo excited en alles, ik niet. Maar dat komt zo verschrikkelijk verwent en egoïstisch over, ik heb echt al zo veel steden gezien in de usa dus het is voor mij maar Boston. Het klinkt zo raar, ik probeer echt het beste van te maken. Na deze les hadden we Engels en het ging over emoties, nou toen was ik er echt klaar mee. Ook hadden we het over miscommunicatie in gastgezinnen. Ik wilde op dat moment even contact met thuis, dus ik was daarna vrij en heb even gefacetime'd met Annemarijn (&Brian). Het heeft me echt goed gedaan. De verplichte activiteit kwam er weer aan en ik ging cheerleaden, het was leuk, zo was ik beter voorbereid op wat die avond ging gebeuren. Na de activiteit ging ik avondeten met een aantal andere Nederlands (Dion, Raoul, Laura & Manja). Ik heb echt nog nooit zo hard gelachen, beetje dirtyminded, maar het was super grappig. Na het eten hadden we weer een verplichte activiteit, ik ging fitnissen. Weetje, dat is niets voor mij, ik geef het steeds een nieuwe kans, maar telkens is het weer niet leuk. Na de fitnes hadden we dus het volleybal-toernooi, waar we al die chears voor geoefend hebben. Wij zijn de Lincoln-Leopards, en we hebben verloren. Het was wel echt gaaf! Mijn stem is er half aan, maar dat is cool & het waard. Na het toernooi bleef ik nog even kijken en ging ik samen met een anders Nederlands meisje naar de kamers, we hebben samen nog even gezeten want ze heeft haar hart gelucht. Ik weet nou niet wat dat is, want eergisteren kwam een ander NL meisje haar hart luchten bij mij. Zie ik er dan zo vertrouwd uit? Wel een indirect compliment, ik vind het echt cool dat mensen naar mij komen. Het was een goed gesprek. Ik liep de hal in van mijn kamer en de hal was bezaaid met mensjes in een groen shirt, kwam ik daar met m'n 'mooie' oranje shirt. Dus een meisje maakt zo'n opmerking, zei sorry en gaf een knuffel. Yeah, was leuk! In mijn kamer aangekomen was m'n kamergenoot er ook, ik had gezegd dat ik niet ging ontbijten morgen want dat begint namelijk om 6 uur, en zij heeft dus eten voor me meegenomen, sweet!! Het was 10:15 uur en ik ging slapen, ik was heel moe. 


Zondag 28 juli
Vanochtend om 6:20 uur stond mijn wekker. Ik was echt moe met opstaan, maar de nachtrust was wel lekker. Ik ging m'n bed uit en ik zag allemaal mensen lopen in normale kleding en alles. Liep ik daar in m'n mini mouse pyjama shirt + broekje. Awkward, nouja, ach. Dus ik snel omkleden, komt Kim (kamergenoot) binnen en heeft een typische bruine lunchzak voor me meegenomen met goodies erin. Ik vind het echt zo lief van haar. Toen we beide klaar waren, liepen we naar de plek waar de bussen verzamelden. We konen onze groep niet vinden bleek dus dat ze aan de andere kan stond. Hadden we ze eindelijk gevonden, heeft onze buschauffeur zich verslapen. Lekker dan, half uur wachten. Maar nu kon Emilia haar geheugenkaard halen van haar camera, dus dat was wel echt tof voor haar. We hebben nu wel bijna een uur minder in Boston. Ik hoop dat die chauffeur lekker geslapen heeft. -.-
Nu zit ik in de bus richting Boston, staat er zo'n vieze schietfilm op, ah bah, ik keek net zo en was er zo'n scène waar ze iemand neerschoten en een zak over z'n hoofd deden. Gadver, ik kan daar niet tegen, been lichtelijk in shock. 

Boston was echt heel gaaf, ik was eerst met mensen uit mijn klas daar naartoe gegaan. Maar later liep ik mee met meiden (en jongens) uit Nederland. Het was 1 NL-ENG talige boel, haha. Wij zijn eerst naar een food-market gegaan en toen naar de haven. Van de haven hebben we de subway (metro) gepakt naar de mall aan de andere kant van de stad. We hebben weer even heerlijk ouderwets geshopt, het was heel leuk. Ze hadden een: Sephora, Victoria's Secret enz. Als avond eten hebben we bij het foodcourt sushi gegeten, het was erg lekker. Ik heb leuke dingentje gekocht, en een cadeautje voor m'n broertje wat ik in september opstuur, dus Doran, have fun (het is geen pet, die kon ik niet vinden). Ik ben ook nog even bij de Apple store geweest maar ik moest een afspraak maken om mijn iPhone te vervangen, om het maar zo te zeggen. Volgende keer beter dus. Het was toen al tijd om weer terug te gaan naar de bus, stonden we bij de subway, kwam ik erachter dat ik mijn nametag&key aan z'n koortje vergeten was in de Victoria's Secret dus ik samen met Laura rennen naar de VS. Gelukkig hadden z'n mijn kaartje meegegeven aan een ander iemand van EF, pfoeee. We kwamen 2 minuten voor de afgesproken tijd aan bij de bus, jeeej, geen teapot-song. In de bus was iedereen echt heel moe, het was wel echt gezellig. Ik heb weer Duits geleerd en de Duitsers Nederlands. Ich bin Nacinda ^^ whahaha. Bij de campus aangekomen ging ik nog even praten met Kim en we waren allebij bekaf dus we gingen slapen.

IT'S NOT RIGHT, IT'S NOT WRONG, IT'S JUST DIFFERENT.

Auf wiedersehen !!

Nacinda.


FOTO'S KOMEN LATER.

1 opmerking:

  1. aaa wat leukk!!! haha die schietscene zou wel awesome zijn voor mij i guess ^^ yaay sephora ;)) Iloveyou hunnhunn ik wens je een geweldige tijd te (en ja je ziet er heel vertouwelijk uit maar dat ben je ook ;D) xxx fishielove

    BeantwoordenVerwijderen