woensdag 24 juli 2013

Hello America !!


“Vliegtuig naar Boston, hoop gezelligheid en verveelde maar enthousiaste gezichten”. Ja we hebben er allemaal super veel zin in. In dit vliegtuig (Boeing 777) zitten dus ook mensen uit Duitsland en Italië. Net vroeg er iemand of ik ook uit Duitsland kom, uhu, hoe zie ik er uit dan? Hahaha.
Maar, laat ik beginnen bij het begin van vandaag.


Vanochtend om 8 uur  ging de wekker, ik had voor de laatste nacht in Nederland nog best wel goed geslapen. Ik ging ontbijten, douche en de laatste dingen in orde maken. Om 10 uur kwam Annemarijn (best friend) nog even langs en een paar minuutjes later Biran & Naomi, speciaal voor mij om mij uit te zwaaien.
Om half 11 stapte we de auto in, richting Schiphol, Amsterdam. Na een grote chaos met inchecken was het tijd om iedereen te knuffelen en ‘doei’  te zeggen. Emotioneel afscheid, perfecte woordkeuzen. Na de douane was het sprinten (ongeveer) naar de gate, zaten we daar, ja 30 tot 60 minuten vertraging. Zonder een echt leuk winkeltje in de buurt..
In het vliegtuig naar London zat ik naast Deidre, het was heel gezellig, ze heeft ook op wedstrijdzwemmen gezeten. We vlogen over de Theems, London Eye, Big Ban enz. Ben ik dus toch nog een beetje in London geweest, hahaha. Op London hadden we niet veel tijd meer en heb ik 2 kleine dingentjes gekocht. Er zit dus nu 3 verschillende valuta in mijn portomonee.. Dit keer was het letterlijk ‘rennen’ naar het vliegtuig. Het vliegtuig is mega, stoelen van drie, drie, drie (naast elkaar). Naast mij zitten Maud en Jourike, heel gezellig allemaal. Ja en verder.. op dit moment moeten we nog 3 uur en 12 min, wish me luck!!

Toen we eindelijk geland waren op het vliegveld van Boston moesten we nog door de douane heen (hoeheetdat?), verschrikkelijk. In het vliegtuig moesten we ook nog een blauw formulier invullen en het daar afgeven. Ik heb nog nooit zo lang gewacht, het leek eeuwen te duren. Er waren maar 2 douane dingen open en er waren zó veel mensen. Gelukkig stelde ze geen vervelende vragen zoals op het consulaat. Nadat we de koffers gepakt hadden liepen we door en we werden zo gezellig onthaald door allemaal ‘returnees’ (mensen die al een High School Year gedaan hebben) dus super gezellig. Ze schreeuwden: ‘ USA, USA, USA’. Nadat iedereen bij elkaar was gekomen liepen we verder naar de bus, we moesten nog naar Northfield, Vermont. En het was 3,5 uur rijden, ik zat gelukkig alleen en heb dus lekker geslapen. Aangekomen op de campus (die mega mega mega groot is) werden we ook weer super gezellig onthaald, het was inmiddels 2 uur ’s nachts, tel er 6 uur bij op en je weet de Nederlandse tijd (even rekenen.. 8 uur). Aangekomen op de campus kregen we zo’n typische bruine ‘lunch-zak’ met wat snacks en werden we naar de kamer gebracht, bij mij hielp TJ (Tjorven) mij (hij heeft afgelopen jaar bij mij in het gastgezin gezeten waar ik naartoe ga). Iedereen was zo super enthousiast, echt gaaf. In de kamer aangekomen was mijn ‘roommate’ er al, een meisje uit Duitsland, Kim. We hadden nog wat gepraat en we gingen slapen, het was wel 86 graden Fahrenheit (32 graden) in onze kamer.
Rond een uur of half 6 werden Kim en ik wakker van een paar militairen die aan het oefen waren, uhu, dat kunnen ze toch ook stil doen? Verschrikkelijk. Om kwart voor 8 gingen we ontbijten. Cornflakes, yumyum. Daarna heb ik nog wat rondgelopen met een aantal andere Nederlanders en om 10 uur hadden we een soort van voorlichting en we kregen allemaal een buddy toegewezen, mijne komt uit Duitsland en heet Nils, hij is echt heel aardig en we hebben samen geluched (dat moest). Na de lunch ben ik gaan wandelen door de prachtige bergen hier en deden we een soort van spel, even de naam vergeten. Je moest je verstoppen in de bosjes. Ja, leuk. 0.0. Daarna ben ik gaan zwemmen, lekker, had ik even nodig. Nu zit ik lekker op mijn kamer en praat mijn kamergenootje in het Duits aan de telefoon, ach, zo leer ik tenminste nog een taal, multifunctioneel!!

Het is heel erg leuk hier, maar ik heb echt nog last van de jetlag..

Heel veel liefs.

Nacinda.

Volgende keer post ik een aantal foto's, het is zo prachtig hier!!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen