zondag 4 augustus 2013

LAST DAY CAMP & HOSTFAMILY


Dit zijn meerdere dagen in 1 xxxx.



Zoals gebruikelijk zou je denken dat ik weer gewoon rond half 8 opstond, maar nee, ik stond deze ochtend om 6 uur op. Friends kwamen op het leuke idee om te gaan hardlopen in Northfield, samen met Deirdre en Emilia heb ik dus hardgelopen die ochtend. We waren al vrij snel moe dus rond een uur of 7 was ik weer lekker terug in de kamer. Daarna ben ik naar het ontbijt gegaan en begonnen zoals gebruikelijk de lessen weer. Het was eigenlijk de laatste dag dat we echt les hadden. We begonnen met onze home room klas, we kregen de flight information. Ik vlieg via Chicago naar Evansville, IN. Na deze les hadden we current issues en het ging dit keer niet over een zielig filmpje van 9/11 maar over health care in de usa. Het is per staat verschillend wat je betaald, maar omdat Amerika niet zo’n verzorgingsstaat is zoals Nederland, betalen ze over het algemeen veel minder. Na deze les hadden we aardrijkskunde en gingen we van alles opzoeken op je zelf mee gebrachte laptop/tablet. 1 augustus 2013
Na de les aardrijkskunde hadden we 2 uur lunch pauze, om half 2 was er een meeting voor de gene die returnee willen worden, en natuurlijk ben ik daar dan ook bij! Na de lunch hadden we Engels, het ging over uitspraken en allemaal dat soort dingen. Heel interessant allemaal! Ik snap nog steeds niet waarom ze zeggen: whats up? Maarja dat zal ik wel Nederlander voor zijn. Na deze les hadden we vrije tijd. Ik ben samen met Manja en Dion naar de dollar store gelopen. En wat laatste dingen gekocht. De volleybal wedstrijd (finale) zat eraan te komen. We liepen in een soort van optocht naar de hal toe waar de wedstrijd gespeeld zou worden. En zoals je het op facebook wel gelezen had, we hebben gewonnen!! Jeeej!! Was super gaaf, helemaal doodop was ik, van het cheerleaden dan ;). Na de finale gingen de leraren nog tegen de returnees spelen, haha, arme returnees. Ze hadden verloren. Wel met 21 - 20 dus het was niet heel erg slecht. Na de pret van de volleybal hadden we een ceremonie en allemaal dat soort dingen. Dat iedereen ging zingen, returnees, leraren, we werden onthaald, bedankjes enz. Daarna was het tijd voor de laatste echte nacht op het kamp! Ik had die nacht nog even met een returnee gepraat en met Annemarijn op facetime. Rond 2 uur viel ik in slaap, ik was moe. 

2 & 3 augustus 2013
Deze morgen stond ik om 6:50 uur op, ik had afgesproken om nog te gaan ontbijten gezellig met z'n alle. Het is tenslotte de echte laatste ochtend. Na het ontbijt hadden we les, van alle lessen hadden we echter maar 15 minuutjes. Het ging vooral erover om alle puntjes op de i te zetten en afscheid te nemen. Tijdens home room hebben we gezellig gepraat. Bij current issues hebben we foto's gemaakt, bij aardrijkskunde zaten we gezellig buiten op het gras in de zon te praten en bij Engels deden we de cup song. Na Engels deden we per klas nog een soort van spelletje. Dingen doorgeven, zodat het lekker awkward was (we stonden jongen meisje zegmaar). Na de spelletjes hebben we per klas nog foto's gemaakt. Ook heb ik bijna iedereen in mijn boekje laten schrijven. Daarna kwam de ceremonie eraan, iedereen moest per land verschijnen en het volkslied zingen. Ja hoor, daar kwam Duitsland, die halve zaal was leeg.. -.-. Daarna gingen we 'graduaten' en kregen we een kamp certificaat, echt vet! Die middag hadden we vrij, we moesten tenslotte inpakken. We hebben ingepakt en genoten van de tijd die we nog hadden. Ook heb ik iedereen geholpen met zijn koffer naar beneden sjouwen, girl powerrrr. Nadat mijn koffer was ingepakt, en in de ijshokeyzaal stond hebben we heel random met autodrop en ander snoep lopen gooien, want jongens mogen onze meiden kamers niet in. Dus de jongens leken net puppy's!! Daarna was het tijd voor de EF foto, zaten we op het gras in de vorm van EF. Daarna gingen we gezellie allemaal eten. Patatjes met appelmoes ^^. We hebben die dag trouwens ook nog heel veel foto's gemaakt, van alles en iedereen. Na het eten was het tijd voor de dance, party dus. Halverwege het feest werd het onderbroken want er stond een verassing te wachten op het grasveld buiten. En drie keer raden: vuurwerk!! Niet zo'n klein beetje ook, 15 minuten lang siervuurwerk! Echt vet! Daarna was het nog even tijd om te feesten. Om 11 uur was het afgelopen. Ik ging mijn handbagage uit m'n kamer halen, was ik weer terug, was ik m'n iPhone oplader vergeten. Moest ik al die trappen weer op & af -.-. Daarna was het wachten en wachten geblazen. We hadden eerst nog een presentatie met foto's en wat we allemaal gedaan hebben, daarna vertrokken de eerste bussen al. Meehh, mijn bus ging pas om 3:30 uur bus 11, en vanaf bus 12 mocht je gaan slapen. Ik dus niet. Je zag iedereen huilen en weggaan en jij bleef.. Ik heb heel veel lol gehad, met returnees, Nederlanders, Duitsers. Yeah. Daarna was het mijn beurt om te vertrekken, ik was zo moe! Ik heb iedereen die nog over was gedag gezegd en ben de bus ingestapt. Het leek wel alsof die bus reis mijn nachtrust was. Want als ik daar nu over praat lijkt het net gisteren. Op het vliegveld van Boston aangekomen was het even zwaar. Mijn koffer was wel precies 51 lbs (= 23 kg), moest alsnog 25$ betalen. Mijn eerste vlucht ging naar Chicago. Ik heb gewoon geslapen, maar tegen het landen aan werd ik wakker, ook ben ik onbewust bewust naar de wc gegaan. In het laatste half uur had ik het zwaar, ik was aan het huilen. Ik vind het moeilijk om doei te zeggen, omdat ik weet dat ik de meeste mensen nooit meer ga zien. It was hard. Wel zat ik naast een meisje van 11, die al sinds haar 5de wel eens alleen vliegt, respect. Op Chicago O'Hare aangekomen was m'n vlucht ook nog eens vertraagd met 35 minuten. Gelukkig kwam Tess, meisje uit Nederland die de volgende vlucht naar Chicago had aangelopen en hebben het vliegveld verkend, woehoe! Toen was het tijd om afscheid te nemen.. Bye!! Nu zit ik in het vliegtuig naar Evansville, het is echt heel klein. Er is aan de ene kant 1 stoel en aan de andere kant 3. Zelfs een trein is nog groter. En ter vergeleken met het vliegtuig waarmee ik van London naar Boston vloog, ik dit een baby model. Haha. 
Toen ik aankwam op de luchthaven van Evansville, ben ik nog stel even naar de wc geweest en toen liep ik nog met een paar andere studenten richting de plaatst waar het gastgezin moest staan. Gelukkig was het niet zo awkward zoals ik dacht dat het zou zijn. Mijn gastgezin herkende ik gelukkig en nadat ik mijn mooie oranje koffer had, gingen we richting de auto. We zijn toen langs de supermarkt gereden en daarna naar het werk van mijn host-sister. Ik werd opgehaald door mijn host mom, host dad en host kleinzoon. Het voelde meteen vertrouwd. We hebbend die avond vooral veel gepraat en ik ben rond 8 uur naar bed gegaan, ik was zo moe!! Ohja, ik heb ook nou mijn pakketje geopend en mijn kamer ingericht. Ik laat later meer zien!!

Liefs,

Nacinda. dit keer uit Evansville, Indiana met 7 uur tijdsverschil

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen