vrijdag 16 augustus 2013

School (+ English end)

School, school en nog meer school. Moeilijke lessen en mega makkelijke lessen, van verzorging tot gaan finite math. School is leuk!!



13 augustus 2013

Vanochtend dacht ik, laat ik maar eens vroeg op staan want morgen begint de school. Dat is het nou niet echt geworden, het was 10 uur. Ik ging lekker wakker worden en gewoon een beetje bankhangen. Eigenlijk heb ik niet zoveel gedaan deze dag. Wel ging ik fietsen naar mijn school. Ik was de verkeerde straat in gefietst en was dus verdwaald. Ik mijn gast moeder bellen, om te vragen waar ik heen moest. Was ik dus de hele andere kan op gefietst. Wel heb ik een paar mooie foto's kunnen maken van de buurt. Jeej. Ik zou dus die avond gaan golven met vriendinnen om te oefenen, waren ze verhuist naar een ander golfveld (ze hebben er dus meer in Evansville). We hadden toen Alexus gebeld en die verteld dat ons. We zijn naar huis gegaan want dit had geen zin meer. Ach, ik was toch echt al mega moe. Die avond heb ik nog met mijn gast vader gepraat en hebben ze me proberen uit te leggen over school en de lessen. Ik zie het dus wel. Die avond was de avond voor school en ik had het even moeilijk. Ik ben eigenlijk vergeten wat we die avond gegeten hebben. Want telkens als ik iets probeer te eten wat op het eten in Nederland lijkt (wat ik dus gewent ben om te doen en niet beter weet) word ik heel vreemd aan gekeken. Het zat me even dwars allemaal die avond dus dat kwam er even uit. Ik kon alleen niet slapen..



14 augustus 2013 

Ja, vandaag de grote dag, school. Om half 7 ging mijn wekker en het eerste frustratie puntje was er al, iemand zat op de wc en ik kon dus niet bij de wasbak en de wc. Dus ging ik maar eerst aankleden en m'n schoenen aan doen. Ook had ik m'n lunch klaar gemaakt en mijn tas verder ingepakt. Eindelijk was de wc vrij en kom ik mijn ding doen. Daarna hadden we snel een foto gemaakt en was het tijd om te gaan. Na nog een mini peptalk van mijn host vader stapte ik de auto uit. Ik kreeg zo'n flashback, hetzelfde wat je hebt op de eerste dag op de middelbare school. Nadat ik gewacht had in een mega grote hal in de school ging ik naar mijn kluisje, die ik niet open kreeg. Daarna dacht ik ja, eerste les, geschiedenis, nee hadden we eerst home room (mentor uur). Mijn mentor iemand wist dus niet eens dat ik hier niet geboren ben en dus niet altijd alles snap. Pas nadat ik geen lunch kaart en een ander formulier heb gekregen had hij het pas door. Na 20 min ging ik naar us geschiedenis, na meer dan een uur naar het gepraat van de leren hebben geluisterd was de les over. Ik had nu de echt 'home room', we hadden het eerst over iets en toen moesten we naar, laten we het even de aula noemen, gaan voor een praatje. Na home room had ik biologie en daarna lunch en ik heb een late lunch dus moet wachten tot 12;25 uur. En de school begint om 7:40 uur dus iedereen was uitgehongerd zowat. Na lunch had ik Frans, en ik zat met allemaal mensen van het 10th grade in mijn klas (ik ben 11th) omdat zij op middel school al Frans I gehad hadden. Het zal wel, het was heel erg gezellig en een mega drukke boel terwijl iedereen wel mega moe was. Na dat de school (eindelijk) afgelopen was ging ik naar de golf. En dat is waar ik nu ben, ik verveel me best wel want ik heb geen golf clubs en kan dus niets doen, ik zit hier ook voor Jan met de korte achternaam. Yeah. Ach, ik maak tenminste nu wel vrienden?
Na de golf heb ik nog even met Coach gepraat en heeft Alexus mij afgezet bij mijn huis. Die avond was iedereen met z'n hoofd ergens anders en gingen we pannekoeken maken (ja pannekoeken). Was niet een heel groot succes. Volgende keer beter, eerste keer mislukt altijd. En ik was ook echt mega moe dus ik ging op tijd slapen. 



15 augustus 2013 

Zoals gebruikelijk op schooldagen ging mijn wekker om half 7. Toen ik wekker was, stond dit keer niemand in de weg want ik was alleen. Het halve gezin was naar het ziekenhuis want Kaden's keel amandelen moesten eruit. Het was heel saai en voelde alleen om alleen wakker te worden. Gelukkig kwam Keith naar boven en gaf me, na wat opdringen, een lift naar school. Op school aangekomen had ik als eerste les Engels, hij had eerst de regels besproken en daarna gingen we wat opdrachten doen en had hij een power point over Arthur Miller. Ook hadden in dat lesuur onze netbook's opgehaald (mini laptop, alleen voor school). Na Engels had ik journalism, en dat was super leuk, echt zo'n vak voor mij. Gaat over dingen schrijven en allemaal dat soort dingen. Na journalism had ik wiskunde. Ik zit in de Finite Math klas met wiskunde op 'collage' niveau. Uhu mega moeilijk dus, ik zat met allemaal seniors in de klas. We deden daar een spelletje met namen en toen iets van opdrachten. Oei, ik moet mijn hoofd (en de translator) erbij houden wil ik goede cijfers halen. Maar het gaat me wel lukken. Daarna was het eindelijk tijd voor lunch pauze (gestart om half 8 en lunch pauze om 12:25 uur). Ik had een wrap, appel en mini babybel. Na lunch had ik Health (verzorging), het is dus precies hetzelfde van wat je krijg bij verzorging in Nederland. Drugs, depressie, voortplanting enz. We hadden het over eerste indrukken en persoonlijkheden en madame (ik dus) viel van haar tafel-stoel. Ik wild mijn telefoon pakken die uit mijn zak gevallen was en ik leunde iets te hard en toen viel ik, hahaha ik lag helemaal in een deuk van het lachen. Heerlijke eerste indruk. Ik heb op school een hoop nieuwe mensen ontmoet, echt gezellig! Na school moest ik naar huis lopen omdat ik niet had afgesproken, wie me komt halen. Ja, een loop van 30-40 minuten. Lekker bezig. Zitten nu blaren op mijn voet want ik had mijn sneaker-hakken aan. Nadat ik een beetje was bijgekomen van mijn enorm lange trip naar school, had ik mijn gast moeder gevraagd of ze met me mee wilde naar de Walmart. Ik moest nog een aantal dingen voor school kopen en ik wilde graag wachten todat alle leraren gesproken hadden. Dus we gingen naar de walmart nadat Sandy een email had verstuurd (wat best lang duurde). Toen we terug kwamen van de Walmart heb ik voor het eerst in mijn leven Poptarts gegeten, het was heel erg machtig maar wel echt super lekker. Daarna heb ik nog gepraak en hadden we het over de dag ervoor, iedereen was in een slechte bui en we hebben besloten dat we snel die dag gaan vergeten. Daarna hebben we gegeten, een mega omelet had Sandy gemaakt. Het was echt heel erg lekker, ze zei dat Amerikanen het ketchup eten, ik proberen, nee bah, niet mijn smaak. Na het eten kwam Alex nog even langs want we moesten even praten. Na dat Alex weg wat ben ik naar mijn bed gegaan.

------------------

Ik vond afgelopen dagen echt zwaar, maar ik ben er doorheen, met wat contacten en mensen die naar me bleven luisteren. Ik heb mijn stap gezet en ik ben nu niet meer met mijn ene been nog in Nederland maar ik leef nu hier en ik ga het leven hier verder lijden. Ik probeer zo min mogelijk contact te hebben met Nederland want ik krijg er heimwee van, ook probeer ik zo minmogelijk te vergelijken want ik los er toch niets mee op.
Ik denk dat het wel goed komt, en dat ik niet op moet geven. Zoals ik al zei: cry a river, build a bridge and get over it.

I think, the last few days were very heavy, i'm true it. I had some contacts and a lot of nice people that were always listening to me. I make the stap, i'm not anymore with one leg in the Netherlands and one leg here but i live now here and i'm gonna live it here. I try to stay so less as possible in contact with the Netherlands, i'm getting homesick of it. I try also to not compare because it's not the answer.
Everything is gonna be alright, i'm not gonna give up. As i said before: cry a river, build a bridge and get over it. 

LOVE <3

xxxx. Nacinda.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen