donderdag 22 augustus 2013

Zwemmen, moe zijn & schoool ^^ (+ English)


"Zwemmen, moe zijn & school"

20 augustus 2013
Om maar weer eens te beginnen bij het bij het normale begin van mijn dag. Het is dinsdag en mijn wekker ging om half 7, zoals altijd. Wat een spannende boel weer, maar anyway. Na dat ik mijn lunch gemaakt had, ja ik had mijn lunch gemaakt, dus ik hoef dit keer niet mijn lunch te kopen, - geld besparing -. Ik had dus weer problemen met mijn haar, ik had het in een staart maar ik moet een helm op mijn fiets naar school. Ach.. Op school aangekomen voelde ik me echt een soort van alleen want er waren heel weinig mensen en ook heel weinig auto's. Maar dat bleek dus niet zo te zijn, Alexus, Miranda, Camilla, Laura en Skye (ik weet niet hoe ik haar naam schrijf.. niet cool) zaten er al. Nadat de eerste bel ging, ging ik naar mijn kluisje. Had mijn spullen gedropt en liep naar geschiedenis klas. Kreeg ik te horen dat ik naar een andere geschiedenis klas moet, ja tuurlijk, ben je net gewent aan je leraar, moet je weer ergens anders naar toe. Maar gelukkig is de nieuwe leraar niet zo saai en eentonig als de vorige. Deze kan tenminste wel oorde houden en hij praat op een manier dat je niet weg-zakt. Blij-zijn. Na geschiedenis had ik Enrichment (home room = mentor uur), deze keer had ik gelukkig wel mijn spullen en huiswerk meegenomen want  anders zit ik weer 90 minuten helemaal niets te doen. Ik ging maar aan de slag met mijn wiskunde, dus had ik mijn wiskunde docent in Nederland gemaild. Maar hij mailde terug dat dit voor een goed MAVO-student, wel heel erg hoog gegrepen was. Ik wil het toch proberen, maar ik denk dat het iets te moeilijk word. Ik ga toch maar vragen hoe het zit met het veranderen van klas (ik moet toch nog daar naartoe omdat ik nog iets moet regelen voor de leerplichtamptenaar). Nadat ik hoofdpijn had gekregen van wiskunde ging ik maar een beetje leveloos whatsappen, facebook'n & snapchatten terwijl ik wat uit probeer te vinden over OCD. Na Enrichment had ik biologie, we gingen praten over cellen en het was best ineressant. Zeker ook omdat het allemaal best ingewikkeld en in het Engels was. We moeten ook iets van een mini poster maken over stamcellen, wat de voordelen en wat de nadelen zijn van stamcelonderzoeken (ik hoop dat ik het goed vertaald heb in het Nederlands). Daarna hadden we ein-de-lijk lunch, maar van mijn belofte kwam ik niets na, ik had nog een nieuwe soort chips uitgetest (soor mini traditie) en kauwgom gekocht. Het is allemaal niet heel erg duur hier dus ik ga er ook niet dood aan. Na de lunch had ik Frans en daar hadden we dus huiswerk, ik schoot helemaal in de stess want ik had dat helemaal niet meegekregen. Gelukkig mag ik de leraar en de leraar mag mij (ben VIP van de twee weken bij Frans.. yeey!!) en mocht ik het in de les maken en kreeg ik alle punten ervoor. Mijn dag was dus weer helemaal goed. Na Frans had ik eindelijk geen school meer, op mijn fiets naar huis had ik 2 bijna dood-ervaringen, echt, die Amerikanen kunnen dus niet rijden als er ook nog een fietser op de weg is. Toen ik thuis was waren Kate en Kaden thuis, en ik ging me geestelijk voorbereiden omdat de eerste zwemtraining eraan zat te komen!! Na mijn bapakken helemaal uit mijn koffer gepakt te hebben kwam Sandy thuis, want zij ging me brengen naar Lloyd Pool. Het was eigenlijk nog best wel ver weg van huis, maar misschien kwam het ook doordat we verkeerd reden. In het zwembad aangekomen, waren alle zwemmers en mensen heel erg aardig. Na anderhalf uur bijna alleen maar borstcrawl gedaan hadden was ik klaar met zwemmen. Ik had mezelf omgekleed en ik zat buiten heerlijk in het zonnetje te wachten op Mike die me naar huis ging brengen. Thuis aangekomen was ik zo enorm moe, we gingen avond eten. Sandwicht met ham en chips, of course, wat zijn we toch weer gezond bezig. Na het avond eten ben ik maar m'n bed in gekropen want ik vond er totaal niets aan om aan de keuken tafel te zitten waar het halve gezin aan de wijn zat en de vriendin van Kate er was. Voelde me niet welkom en beetje buitengesloten, ik was toch moe. Na nog even geFaceTime'd te hebben, had even iets vrolijks nodig, ging ik lekker slapen.

21 augustus 2013
Oh wat was ik moe toen ik opstond, maar ja, ik moest er toch uit. Het was namelijk weer tijd voor school! Na alles thuis gedaan te hebben,  lunch, aankleden, make-up was ik later dan anders. Dat was dus iets sneller fietsen dan normaal. En natuurlijk kwam ik gewoon ruim optijd, alle stress op de fiets voor niets. Het was trouwens wel warm buiten, ja ik had mijn Ugg's aangedaan. In de school aangekomen was het zoals gebruikelik enorm 'koud'. Tijdens Engels hebben we niet veel interessants gedaan, we hadden een quiz over Artur Miller, ik dacht dat ik Engels had en niet geschiedenis. Maakt ook niet uit.. Na Engels had ik journalism, ik viel bij in slaap, bleww. En daarna had ik wiskunde. Had ik het ein-de-lijk onder de knie en wist ik hou ik het moest uitreken, begon hij opeens over: ja en nu gaan we deze equations in een andere vergelijking formule zetten (iets met ax + by = c). En het leek dus weer op Chinees, weg al mijn hoop.. Na een hoop pogingen, lukte het niet. Daarna had ik gelukkig pauze en had ik mijn zelfgemaakte lunch opgegeten en poptarts gekocht. Na mijn lunch had ik Health en ging ik verder met mijn folder over OCD, ik begin het eindelijk door te hebben! We moesten na 30 minuten weer terug naar de klas en we gingen over SOA's praten, ,ja in het Engels. Ik heb echt nog steeds geen flauw idee wat HPV is, kan iemand mij daar de Nederlandse vertaling voor geven? Daarna was de school, eindelijk, afgelopen en fietste ik naar huis. Om exact 3:00 PM was ik thuis en heb ik m'n poptarts opgegeten en met mijn paps en mams geFaceTime'd. Ze moesten nog iets belangrijks meededelen. Daarna heb ik nog wat boterhammen met pindakaas naar binnengewerkt want anders verhonger ik tijdens de training. Om half 4 vertrokken we naar het zwembad, Kate bracht me er naartoe. Toen ik daar veel te vroeg aankwam, kreeg ik een flashback, omdat ik in NL ook altijd veel te vroeg ben. Na 30 minuten landtraining gehad te hebben, hebben we nog een uur gezwommen. Ik was kapot! Gelukkig hoefde ik vandaag niet te wachten op mijn 'lift' naar huis, want Alex was er al. Nadat we naar de Target waren gegaan, viel ik bijna flauw, het was zo warm en ik had volgens mij te weinig gedronken. Oh ik voelde  me beroerd. En was niet de enige, Alex ook. Ik had verteld dat ik waarschijnlijk binnekort vertrek naar een ander gezin.  Hij was er echt ziek van.. zo sneu. Ik probeerde er voor hem te zijn, als vriend. En ik was weer in een goede bui, dus hij is er weer een beetje bovenop. Daarna hebben we nog op mijn kamer gechilld, en de kaart die aan de muur hang viel de hele tijd naar beneden. Haha, was grappig.  Na dat hij wegging om half 10, stapte ik mijn bed in, skype'te ik met Tall-A en ging slapen. Ik was letterlijk, kapot. Slaaplekkerrrr. :')

----

 Kaden <3.

 Outfit after school.

 After swimming training.

School outfit + ugg's :D

lovey'all <3

- For the one who read my blog, but don't know what i means. This is about my life in the USA, i've too less time to translate everything to English. So, don't be mad. But sometimes i post something in English under it. I want to say, life is awesome here. It goes with ups and downs. But that's life, and nobody is able to tell me how i have to live my life. I'm here to became a person that can take her own responsibility's and to be independent. The school here is nice, Math is difficult and French is easy. After school I go to the swimming pool and i try to build up my life here.
I want to say thank you, to all the people that i met on Camp in Vermont. You're so great, and i hope to see you again, sometime!!

xoxo.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen