donderdag 28 november 2013

Now // my future plans // saying thanks

Hoe gaat het nu? Ja gaat goed. Na een hoop ups en downs van de afgelopen maanden kan ik zeggen dat het wel goed gaat. Ik wil in deze blogpost laten weten hoe het nĂș gaat en wat mijn toekomst plannen zijn. Wel zo eerlijk :).

How am i doing now? I'm doing fine! After a lot of ups and downs the last month, i can truly say that i'm doing fine right now! In this blog post, I wanna tell you what i'm doing now and what i'm going to do in the future. That's fair :).




Op dit moment duurt het nog een week voordat ik naar Amerika vertrek. Ik heb de afgelopen maanden geholpen op mijn oude basisschool, twee ochtenden in de week. Het was bij de kleuters die net 4 zijn geworden, het was een super leuke ervaring en ik vond het heel erg leuk om te doen. Ik heb er ergens ook nog van genoten ook!
Daarnaast heb ik het zwemmen weer volledig opgepakt en heb ik in de afgelopen anderhalve maand flinke stappen gezet waar ik super trots op ben. Ik heb dit weekend mijn laatste wedstrijd.

Only one week left before I go again to the USA. I helped at my old school, with the Kindergarten kids, the kids that just turned 4. It was fun to do, i did it two mornings a week. Now i've more experience and i really enjoyed it.
Beside that, I went back to the swimming pool and i made some huge steps. I can be proud of what i've reached the last one and a half month. My last meet is this weekend.

---


Ik ga dus volgende week vrijdag weg, ik vlieg eerst naar Salt Lake City met een tussenstop in Parijs (omgomg). Daar blijf ik voor 10 dagen bij de IEC die mij geholpen heeft. Ze had gevraagd of ik een weekje wilde blijven zodat alles wat mis gegaan was nog een klein beetje rechtgezet kon worden. Ik vind het zo enorm lief dat je ze dat gevraagd heeft. En ik ben er ook heel erg dankbaar voor!
Daarna vlieg ik door naar Los Angeles, daar blijf ik 3 weken bij familie die ongeveer een uur van de EF school zit. Super leuk!
Zij brengen mij op 5 januari naar mijn gastgezin, en op 6 januari start mijn cursus Engels in Redondo Beach, CA. Echt heel gaaf! Het duurt trouwens tot 15 augustus 2014 en ik ben maandag ochtend op 18 augustus weer terug in Nederland! En dan twee weken vakantie totdat mijn opleiding begint.
Ik denk dat het heel erg wennen gaat worden, maar dat betekent niet dat ik er niets van ga maken. It's not right, it's not wrong, it's just different.

I'm leaving next Friday. I go first to Salt Lake City with a stop in Paris (omgomg!). I'll stay there for 10 days at the IEC that helped me. She asked me to stay with her to make up everything that went wrong during my HSY. That's one of the sweetest thing ever, i'm so thankful for that and that she asked it!
After that i fly to Los Angeles and i'll stay 3 weeks with my family that lives about 1 hour from the EF school. I'll celebrate Christmas and New Year with them. I'm looking forward to see them again (it's been 1,5 year already!). 
And they'll bring me at January 5th to my host family, and at January 6th my languages course will start in Redondo Beach, CA. Awesome! The course ends at august 15th and i am back in the Nederlands at August 18th. I've 2 weeks summer vacation till my next school start! 
It's going to be hard and so different than i am used to, but i'm going to do my best to make the best out of it! because it's not right, it's not wrong, it's just different.

---

Nog steeds heb ik er moeite mee hoe alles gelopen is. Maar ik het gerespecteerd en tegen mezelf gezegd dat ik niet teveel meer naar het verleden moet kijken omdat dat mij niet verder helpt. Het is moeilijk om naar de toekomst te kijken als je in het verleden blijft hangen. De laatste maanden heb ik echt als zwaar ervaren. Het was een super moeilijke tijd en er zijn zeker ook heel veel moeilijk momenten geweest. Dingen die ik een half jaar geleden nooit verwacht had. Met alle goede en slechte herinneringen uit het verleden probeer ik door te gaan, want ik weet dat niet alle pijn voor altijd is. Het was moeilijk om over mijn verdriet te praten omdat weinig mensen het echt begrepen. Ook vond ik het moeilijk om weer thuis te komen, mensen wisten niet of ze blij waren om mij te zien of niet. En dat is natuurlijk volkomen logisch. Het is gelukkig nu tijd om door te gaan en wanneer ik straks weer in het vliegtuig zit, laat ik mijn verleden los. Want zo gaat het verwerkingsproces bij mij. Ik heb er zin in!
Ik vertel dit allemaal omdat iedereen het recht heeft om te weten hoe het nu met mij gaat. En het gaat dus oprecht goed zelfs met alle schade van het verleden.

I'm still having a hard time about the things that happened. But i've respect it en i told myself that i can't look back because it's not helping myself to move forward. It's difficult to focus on your future when you still 'live' in the past. The last 12 weeks were really hard and that's how i experienced it. A half year ago i would never thought about how my life is at the moment. With all the good and bad memories, i try to move forward, because i know that the pain isn't forever. It was hard to talk about my sadness because people didn't understand it and didn't know how to react. It was also difficult to go 'home' because people didn't know how to react about my home-coming, happy or not. And that's super understandable. But happily, it's time to move on and when i step in the plane next week, i let my past for what it is. Because that's how things go in my life. I'm looking forward to my next step in my life even if i never thought about this!
I write all this because i want y'all to know about how i am doing and that i am fine right now! Even with all the damaged from the past! 






En als laatste wil ik graag iedereen bedanken die er voor mij zijn geweest de laatste 12 weken. Ik stel het echt zeer op prijs. Heel erg bedankt <3

And the last thing. I want to say thanks to everybody that was there for me the last 12 weeks. I really appreciate it. Thank you so much <3

I wanna say thanks to y'all (and special for my parents and brother) at Thanksgiving.

To be continued.. next week! when i am leaving! l
love you guys <3

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen