zaterdag 7 december 2013

ARRIVED SAFELY!




Vrijdag 6 december 2013
Ja, vandaag was het zover, de dag, de dag dat mijn nieuwe aardig grote avontuur van start ging. Ik hoorde gisteren dat mijn vlucht gecanceld was (de gene naar Parijs) vanwege het weer. En mijn ouders hebben dus zo’n 3 uur aan de telefoon met KLM gehangen. Uiteindelijk hebben ze mij op een vlucht eerder gezet, die van 7:10 am in plaats van 8:00 am. Maar dat maakt ook niet veel uit, ik moest wel eerder opstaan daardoor xD.
Dus uiteindelijk werd ik wakker gemaakt door mijn moeder om 10 over half 4 ’s ochtends. Ik was ‘m helemaal aan het stressen want ik kon mijn Amerikaanse simkaart niet vinden. En  helaas, ik heb ‘m nog steeds niet gevonden, beetje jammer. Daarna heb ik heel snel afscheid genomen van mijn huis en reden we naar Schiphol. Op Schiphol aangekomen was er iets mis met mijn ticket en duurde het mega lang voordat ik uiteindelijk mijn boardingpass had van de vlucht van Amsterdam naar Parijs. Eenmaal afscheid genomen te hebben en heel veel gezwaaid te hebben, ben ik in m’n uppie helemaal alleen op Schiphol verder gegaan. Was best wel eenzaam, maar wel iets als een nieuw avontuur/ervaring. Ik ging nog even een ijskoffie caramel halen om wakker te worden en daarna ging ik lekker naar mijn gate. In het vliegtuig aangekomen was ik nét op tijd. Mijn koffer had nog een lekker plekje boven in het ruim! Awesome! Ik zat op rij 29, dus bijna helemaal achteraan, naast een verliefd stel. Dat was wat minder want ze waren helemaal klef aan het doen, pfff. De vlucht duurde uiteindelijk maar 40 minuten en het was pittig saai! Op Parijs aangekomen te zijn lukte het niet om mijn nieuwe boardingpass aan te vragen, ofzo. Dus dat was een lichtelijk paniek momentje. Gelukkig spreken de Franse mensen op de luchthaven altijd wel Engels en er was een hele aardige meneer die mij geholpen heeft. Ik moest naar de AirFrance desk lopen. Damn hé, dat vliegveld is nog best groot! Dus bij die help desk aangekomen duurde het super lang, want er was schijnbaar weer iets mis. Daarna heeft ze t uitgeprint en had ik uiteindelijk wel een boardingpass, maar toch miste er iets. Ik heb geen idee wat maar dat maakt niet uit, ik had een boardingpass. Daarna heb ik nog echte Macarons uit Paris gekocht en ja, mmmmmm! Daarna moest ik naar K31 lopen (walk to the end of the world and you’re still not there!). Na mijn pasport die gecheckt was ging ik K31 zoeken, jahoor, helemaal aan het einde -.- Ik wilde nog een tshirt kopen maar dat heb ik uiteindelijk niet gedaan want er stond een rij van hier tot aan Tokyo :). Die Franse mensen hebben echt zo’n naar accent en ik heb 4 x in één gesprek gevraagd, wat zegt u. Haha, moet je maar duidelijk praten. Get rit of your accent bro :D. In het vliegtuig aangekomen, bleef ik wachten op mijn vliegtuig buddy. Maar er kwam niemand! OMG guess what, ik heb 2 stoelen voor mezelf!! yeah yeah yeah! Op dit moment  heb ik er al zo’n 2 uur opzitten en zit ik heerlijk languit op de stoelen. Lekker hoor, heel chil <3 !! Ohja, ik kreeg van de stewardess te horen dat het niet kon, alleen internationaal vliegen als 16 jarige. Ze zijn wel echt heel aardig in het vliegtuig. I love stewardessen <3 !! Nog zo’n 8 uur te gaan. Yeahhhh <3
Nadat ik een heerlijk oogje dichtgedaan had, was ik me sierlijk aan het vervelen in het vliegtuig. Wel zat ik heel lekker, op m’n 2 stoelen :). Uiteindelijk heb ik 3 films gekeken en nog geslapen en muziek geluisterd. Het laatst half uur heb ik ook alleen maar naar buiten gekeken want het uitzicht was echt zo enorm mooi! We vlogen over bergen, ik zou de foto’s eronder zetten. De films die ik gekeken heb, zijn: Never Say Never (Justin Bieber), Madagascar 3 en een stukje van Ratatouille. 
Toen we uiteindelijk geland waren na een vlucht van meer dan 10 uur, kreeg ik luchthaven assistentie. De stewardessen hadden medelijden. Ik mocht zo doorlopen bij de customs, maar uiteindelijk had de man van de customs mijn pasport en zei dat ik moest gaan wachten voor mijn koffer en daarna weer terug moest komen. Uiteindelijk had ik mijn koffer en toen liep ik terug. Ik zat en ik werd met nog een paar andere mensen doorgestuurd naar een andere ruimte. Er was blijkbaar dus iets mis met mijn visum. Ik heb geen idee wat ze toen gedaan hebben maar het is uiteindelijk goed gekomen en toen mocht ik weer verder. Ik liep door de schuifdeuren en daar zag ik Joanna, Manja, Toni (afkorting van Antonia volgens mij) en nog 2 andere meisjes. Ze stonden daar met zo’n sign: Welcome to America! Super lief! Na een aantal foto’s, zijn we opzoek gegaan naar de auto. En doorgereden naar de outlet mall vlakbij Salt Lake. Het was zo mooi, al die bergen met sneeuw (ja mensen, ik zit in de sneeuw hier!!). Echt prachtig. Bij de outlet mall heb ik aantal kleine dingetjes gekocht. Waaronder een paar sneakers, ik ben mijn lieftallige Vans vergeten mee te nemen vanuit huis (geen wonder dat mijn koffer zo licht was). Toen we uitgeshopt waren, hebben Toni en ik sushi gehaald en de rest had een broodje van de Subway. Het smaakte lekker. Daarna gingen we door rijden naar Idaho. Onderweg was het heel erg gezellig tot dat we langs de weg werden gezet door een politie man, we reden dus te hard. Was wel, uhm, grappig? Na een boete (volgens mij), gingen we maar weer verder rijden. In de auto was ik met Manja en Toni in slaap gevallen, omdat ik iniedergeval zo enorm moe was! In Blackfoot aangekomen, was het zo enorm koud! En het was allemaal een beetje veel omdat ik zo enorm moe was, er kwam volgens mij ook geen zinnig word meer uit. Ik kreeg te horen waar ik mocht slapen, en de andere meiden bleven ook slapen. Ik lag uiteindelijk om 11:44 pm in mijn bed, naast Toni! Ik sliep uiteindelijk meteen! Heerlijk!

I arrived safely, and i'm back in the USA <3


















Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen