dinsdag 10 december 2013

First days in America


Snowangel. De eerste ochtend dat ik wakker werd keek ik op de klok en was het 7 uur. Haha, toch wel een mini jetlag :)





Saturday December 7th 2013
Toni sliep dus in hetzelfde bed als ik en ik moest haar wakker maken rond kwart voor 8, en dat deed ik. Haar gastmoeder kwam haar heel vroeg ophalen namelijk.
Ik wilde daarna weer terug mijn bed in gaan, maar dat is er niet van gekomen, want ik kon niet meer slapen. Ik heb mijn koffers een beetje goed neer gelegd en mijn haar gedaan. Ik ging toen maar naar boven en toen heb ik met Franny gekleurd! Het was super gezellig. Langzamerhand werd iedereen wakker, en heb ik ontbeten.
Nadat Manja ook wakker was geworden, en we nog een beetje rond gehangen hadden buiten en alles. Had ik mijn tas klaar gemaakt, ik ging een paar nachtjes logeren bij Manja. Rond 2 uur ging ik met Manja mee naar haar gastgezin. Die serieus in de middle of nowhere wonen. Maar ze zijn zo lief en aardig. Ik voelde me meteen echt super welkom. 's Avonds zijn we naar de basketbal wedstrijd geweest van Snake River High School (Manja's high school dus) en hebben we daar gekeken. Tijdens de wedstrijd zijn we er tussenuit gepiept om nog wat warme chocolademelk te halen (die overigens echt nasty was). Nadat de wedstrijd afgelopen was, ze hadden trouwens wel gewonnen. Het was een meiden basketbal team. Gingen we weer terug naar Manja's gastgezin. Het werd al laat dus we gingen naar bed, toen we thuis waren.

I went with Manja to her host family and we went to the girls basketbal game at here high school! We had a lot of fun and we made some fun in the snow! My jetlag wasn't bad at all because i woke up at 7 am ! happy me !

Sunday December 8th 2013
We werden wakker gemaakt rond een uur of 8 want het was vandaag kerkdag! Manja zei al dat het super anders zou zijn dat dat ik gewend was maar dat ik wel gewoon mee moest om te kijken hoe het was. Nou we gingen dus naar de kerk, ik helemaal in een jurkje met panty en mooie schoenen (die van Manja waren want ik had alleen maar sneakers bij me). Iedereen zag er super mooi en goed uit voor 'gewoon' een kerkdag. Het eerste uur van de kerk viel nog mee, het leek gewoon heel erg op in Nederland. Met een orgel en mensen die spreken. Oh even een tussen fact, het zijn mormonen, daarom gaat alles net even ietsjes anders. En daarna gingen we naar een kamer, wat er echt dood saai uit zag, en hebben we geleerd over de 'come back' van Jesus, en dat we daar klaar voor moesten zijn wanneer hij komt. En nog een filmpje gekeken dat er ongeveer bij hoorde. Nadat dat uur ook weer afgelopen was, zijn we naar weer een andere ruimte gegaan en hebben we daar nog iets opgezegd ofzoiets. En toen weer in een andere ruimte werd er nog een verhaal verteld en dat ging over een Christ centered home :). Het was inmiddels al 12 uur (we starte om 9) en we gingen toen nog naar het kerkkoor-practice luisteren en om half 1 gingen we weer terug naar Manja's huis. Dat was dus bijna 4 uur later, bye bye sunday! Toen we terug waren hebben we geSkyped met de ouders van Manja en met Dion. Het was een gezellige middag. Alhoewel we geen lunch hadden en amper ontbeten hadden, waren we best wel hongerig. Rond 5 uur gingen we dan ook avond eten, en daarna taart en cake en andere snacks eten bij de opa en oma van Manja's gastgezin. Daar aangekomen, hebben we nog naar een een over andere speech geluisterd van Mormonen. Toen die afgelopen was vond ik wel dat ik genoeg kerk had gehad :). De snacks waren lekker, en de taarten en cakes ook! Die avond lagen we 'vroeg' in bed, nouja ik, ik sliep om 10 uur omdat ik mega moe was.

Today was curchday. The host family of Manja are Mormons. The church took us about 3,5 hours and i was different. I learned a lot about the Mormon. We skyped also with Dion and went to the house of Manja's host grandparents to eat snacks. I went to bed early because i was tired.

Monday December 9th 2013
Vandaag was de school gecanceld!! Omdat er sneeuw lag, hello sneeuwvrij!! We kregen het te horen om half 7 's ochtends en Manja viel meteen weer in slaap, ik niet, ik ging een beetje whatsapp'n met de mensen uit Nederland. Was wel gezellig. Vandaag hebben we niet zoveel gedaan, Manja en ik zijn buiten geweest om foto's te maken bij de river, maar on our way back to the house hadden we het zo koud. Aangezien het -18 was ofzoiets. We moesten over zo'n hekje met prikkeldraad en we hebben bij ons zelf openhaalt en het doet best pijn. Nu is mijn broek kapot (haha, reden om een nieuwe te halen) en heb ik (wel) 2 sneeën op mijn been. Na het laatste stukje een beetje gerend te hebben omdat we zo koud waren, waren mijn longen dus een beetje bevroren en had het gevoel dat ik geen lucht meer kreeg. Ook deden mijn handen zo verschrikkelijk veel pijn. Dat ik gewoon uit paniek begon te huilen, het was heel eng maar na 15 minuten werd het beter en mijn handen werden warmer. Mede dankzij de gastmoeder van Manja. Die middag hebben we verder niet veel gedaan. De foto's zijn heel mooi geworden en Joanna had me opgehaald. We zijn toen nog weer in town geweest, en in een drive tru bank gereden! Ook nog naar de Walmart geweest en ik heb een nieuw uncontracted abbo voor mijn iPhone, ben dus weer bereikbaar. Die avond hebben we pizza gegeten, nouja, ik had breadstix en hebben we een game gespeeld. Het was een mega gezellige avond! Ik lag rond half 11 in mijn bed, beetje laat voor een doordeweekse avond!

Today the school was canceled! Because of the cold weather and the snow. We went outside to take a lot beautiful pictures but it was to cold. My lungs and hands were hurting so badly that i stared crying.. It wasn't funny at all, but it got better after like 15 minutes. Joanna picked me up that day and we went to town to buy stuff. I've got a plan for my phone right now, so if you wanna have my new phone number, send me a message! :). We played also a game that night and i had a lot of fun, i feel so welcome here! Oh and i unpacked my package from the Netherlands! Happiness!

Hieronder volgen nog wat foto's / Here are some pictures that i made the last days:

 & Vicky

 Cheese in a can!

 & Manja

 Girl basketbal
 & Manja


 Candy cane that i got in church

 Making butter

 Manja :)

 View




 Frozen pictures :)

 Hot chocolate


 Mountains

<3


HUGS & KISSES, NACINDA.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten