zondag 22 december 2013

Last day in Idaho, then California (pic+english)

Weer een tijdzone verder, en in een warmer gebied, schrijf ik dit. Ik ga hier de laatste dagen in Idaho en de eerste dagen in Idaho beschrijven. 
Die foto is gemaakt in de sneeuw, op de laatste dag. het was erg koud maar het totaal waard!!

Living the American Dream. i love it. 

Vrijdag 20 december 2013

Vandaag was mijn laatste dag. Ik was aardig verdrietig dat ik weg moest. Maar ik kon mijn ouders niet nog vragen of ik langer mocht blijven, want van uitstel kom afstel (niet dat dat iets negatiefs zou zijn xD). Okay whatever. Ik werd wakker rond 10 uur, denk ik, want ik was super enorm moe (is dat een goed lopend zin, ik heb geen idee namelijk). Vandaag zijn we naar een senior home gegaan. Maar eerst heb ik samen met Tello, Andy opgehaald bij play-practice. En guess what, ik mocht op de terugweg een stukje zelf rijden!! OMG in een echte auto! Het was vet! Daarna hebben we Manja opgehaald en zijn we naar een senior home gegaan en daar Christmas Carols gezongen. Het was super gezellig want aan het einde ging een meisje, buikdansen op Turkse (?) muziek. Onderweg naar het huis zat Antonia in de auto en hebben we een oreo-milk-shake gehaald! En ook nog Ben opgehaald bij z'n vader! Toen we Antonia thuis hadden afgezet zijn we naar Joanna's huis gereden en ik mocht het laatste stuk weer rijden. Want Tello was vergeten om het te filmen, dus Joanna deed het. Echt een super leuke ervaring, Ben was de hele tijd aan het schreeuwen, KIJK UIT en allemaal dat soort dingen. Uiteindelijk reed ik 100 en toen vond ik wel dat ik hard genoeg ging :). Was echt heel leuk. Thuis aangekomen, hebben Nora en ik ons snel omgekleed tot in bikini en zijn we naar de rail-road vlakbij het huis gegaan. En hebben we super leuke foto's gemaakt! Ja & het was echt heel erg koud! Ook mocht ik in de auto rijden, in m'n bikini en mijn kerst muts :) terwijl er sneeuw lag buiten. Echt super grappig, je had iedereen z'n hoofd moeten zijn toen we langsreden. Thuis weer aangekomen, & veilig ook! Gingen we eten en hebben we film gekeken. Jewel was er ook weer en Franny was echt ziek aan het worden (of dat was ze nog steeds) heel sneu want ze was steeds aan het soort van huilen en hoesten. De film die we keken was super grappig. Eigenlijk was er een soort party gepland maar dat kwam er uiteindelijk niet van, want niemand kwam. Haha, daar heb ik ervaring mee. Niet dat ik het erg vond want de jongens waren er wel (Tim, Andy & Ben). Uiteindelijk na iedereen goodnight gewenst te hebben, gingen we 'naar bed'. Dat is er helemaal niet van gekomen want we zaten op de bank (Tim, Andy & Ben). We hebben uiteindelijk gepraat (Tim&ik) tot 4 uur, hello less sleep. Het was echt heel erg gezellig!

Zaterdag 21 december 2013

Mijn wekker ging om 5 uur, en reken even uit, dat is dus slaap van minder dan 1 uur :). Ik was doodmoe toen ik opstond, haha eigenschuld. Maar ik had het niet anders willen doen. Na de rest van mijn koffer ingepakt te hebben, heb ik alles naar boven gesjouwd en iedereen gedag gezegd te hebben. Was het tijd om in de auto te stappen.. Ahhw, dat was niet leuk, ik had het echt heel heel heel erg leuk.. (oké even een break hier want ik begin bijna te huilen).
Tello reed me naar de parkeerplaats waar de shuttle vanuit zou vertrekken. Maarja aangezien ik in Amerika ben kwam de shuttle zo'n 15 minutes te laat. Het had een goede reden want het sneeuwde. Ergens hoopte ik dat-ie niet meer zou komen, maar het kwam uiteindelijk wel. Na mijn geld gegeven te hebben en Tello gedag gezegd te hebben was het tijd om naar Salt Lake te rijden. Het was een mega saaie rid, ik zat naast een jongen (ik ben even zijn naam kwijt) maar die ging ook naar Los Angeles, super grappig. Deze shuttle ging alleen maar naar the airport namelijk. Na meer dan 4 uur in dat stupid shuttle ding gezeten te hebben, had ik een exchange student van Denemarken ontmoet (alleen andere organisatie). We liepen samen het vliegveld in maar we moesten allebei een andere kant op dus hadden maar afscheid genomen. Aardig meisje! Na een hoop gedoe, had ik m'n boarding pass en ging ik door de tassen-check-whatever. En mijn koffer is zo'n 5 x door dat ding geweest want ik was vergeten m'n scheerschuim in de ziploc te doen. Nadat ik naast dezelfde jongen zat waarnaast ik in de shuttle zat, steeg het vliegtuig op. Het was een heerlijke vlucht, ik had wifi! Op LA aangekomen, waren er geen extra checks meer en aan het eind van de roltrap (die het niet deed), stonden m'n relatives te wachten!! Mijn koffer kwam ook aardig snel en we gingen met de auto weg, we reden naar een eettent waar ik een huge omelet at met kaas, bacon en groente. We zijn daarna naar Santa Monica gegaan en op de pier wat foto gemaakt. Het was heerlijk warm in LA, terwijl het een koude dag was. Raar om 's ochtends in de sneeuw te staan en 's middags in het zand. We zijn daarna naar het huis in Santa Margarita gegaan (1 uur van LA) en onderweg lag ik te slapen want ik was echt super moe! Bij het huis aangekomen heb ik alles een beetje uitgepakt en ben ik naar bed gegaan want ik was mega moe.

22 december 2013

Rond half 11 werd ik wakker, na zo'n 13 uur slaap te hebben gehad..  Ik had het dus blijkbaar nodig. Vandaag zijn we naar de kerk geweest, die trouwens enorm was! En hebben we daar liedjes gezongen en er was een preek over je identiteit, het was erg interessant. Ik zou foto's plaatsen hieronder zodat je een beeld heb. Daarna hebben we wat rond gehangen thuis en zijn we naar de Target geweest en weer terug naar de kerk-terein omdat we daar in de sneeuw gespeeld. Ze hadden daar van dat nep-ijs zodat de kinderen een kerst gevoel kregen. Iedereen liep er mijn dikke jassen en ik in m'n korte mouwen shirt, totaal niet koud. Na wat foto's gemaakt te hebben, zijn we maar weer terug gegaan naar huis. Het was een gezellig dag, alles was een beetje anders en ik mis het in Idaho best wel. Maar California is ook wel leuk. Slaaplekker people.

Last day i flew from SLC to LA, it was a pretty good flight and i'm now in California. I had so so much fun in Blackfoot, ID and at the moment, i miss it so much. I really wish i had the change that i could stay longer. They gave me my smile back that was lost. I'm so so thankful for having the opportunity to go there and met all those amazing people. I posted a lot of pictures under this blogpost. I hope you don't get too boring. I miss you guys, everybody. I had a hard time in the Netherlands, and everything is better now. Everything. I didn't know that i was able to feel better but i do now. 
Thanks <3.


 Singing christmas carols :)

 Proud dutchie, almost got naked for the Netherlands. haha LOL


 Christmas in America <3

 Mountains at the end of the road <3


 Awesome friends that i miss <3

 Got the famous oreo shake with Antonia !!

 Joanna & Me & Ben :) but he doesn't want to smile :)

 Marius :)

 Andy :)

 Coldness

 I've got skills bro :)

 Smile Ben ^^

 Tree

 Shuttle

 Backpacks of kids at the plane xD

 BYE.. :(

 Yeahhhh snowie outside

 Nora :D

 Awesomeness

 Tim

 Andy & me

 Guy that i met in the plane & shuttle

 Church :D

 CHEEEESE

 Santa Monica

 Venice canals

 They have freaking palmtrees here !!

 Hii

 HUGE christmast tree

 XD

FAKE SNOW:D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten